Pırasalı Gül Böreği-Kadın Masalları

20 Aralık 2013 Cuma

Pırasalı Gül Böreği


Malzemeler:

  • 3 afet yufka
  • 2 sap pırasa
  • 200 gram kadar beyaz peynir yada çökelek
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber yada kırmızı tozbiber
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurtanın sarısı

Şimdi Sıra Hünerli Ellerde:

      Pırasaları ince ince doğrayalım ve bir kaba alalım.Üzerine peyniri ve tozbiberi ekleyip karıştıralım.Yufkaları tezgaha tam açalım.Üçgen şeklinde 8 eşit parçaya bölelim.Yağı ve sütü ayrı bir kapta karıştıralım.Her yufkaya fırçayla bu karışımdan sürelim.Yufkanın geniş kısmına pırasalı peynirli karışımdan koyalım.Yufkayı önce sigara böreği sarar gibi uzunca saralım.Sonra bir ucunu tutup ortaya çevirelim ve etrafında döndürerek sarıp gül biçimini verelim.Bütün yufkaları bu şekilde hazırlayıp fırın tepsisine dizelim.Kalan yağ-süt karışımına yumurta sarısını da ekleyip böreklerin üzerine bolca sürelim.Süslemek için çörek otu yada susam serpip 200 derece fırında üzerleri nar gibi olana kadar pişirelim.İsterseniz pırasaları yağda kavurarak da iç harç hazırlayabilirsiniz.Ben çiğden yaptım.Afiyet olsun...




1 yorum:

  1. Çıtır çıtır harika bir lezzet ben denedim tavsiye ediyorum :)

    YanıtlaSil