Mıhlama (Kuymak) Tarifi-Kadın Masalları

16 Temmuz 2012 Pazartesi

Mıhlama (Kuymak) Tarifi

2 kişilik

Malzemeler:
  • 2 yemek kaşığı mısır unu (ince mısır ununu tercih edin)
  • 2 ya da 2,5 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 su bardağı kadar çeçil peynir,dil peyniri ya da doğranmış kaşar peyniri
  • 1 su bardağı su (kıvama göre)
  • Tuz
Şimdi Sıra Hünerli Ellerde:

   Tavada tereyağımızı eritiyoruz.Mısır ununu yağa ekleyip iyice eze eze karıştırıyoruz.Daha sonra yavaşça suyu ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz ve tuzumuzu da ekleyip karıştırıyoruz.Kıvamı koyu olursa su ekleyebilirsiniz.

    2-3 dakika kadar bu şekilde pişirdikten sonra peynirlerimizi içine atıp erimelerini bekleyelim ve dağılması için karıştıralım.Kısık ateşte pişmeye bırakalım.Birkaç dakika sonra tereyağının mıhlamanın üzerine çıktığını göreceksiniz.5-6 dakika daha karıştırmadan pişirin ve ocaktan alın.Sıcak sıcak servis edin soğursa katılaşır lezzeti kalmaz.Sadece çıtır çıtır taze bir ekmek ve ayran,harika geleneksel bir lezzet..Afiyet olsun :)




Not: Ben biraz kalabalık misafire yapmıştım gözünüze resimdeki çok görünmesin :) Siz de kişi adedine göre malzemelerin miktarını katlayarak yapabilirsiniz (bulabilirseniz trabzon tereyağı ve mısır unundan yapın lezzetinden yenmiyor).


22 yorum:

  1. Ayy cok mkbule gcti canim ellerine saglik tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Evde kimse yoktu kuymak yapıyım dedim :)) Ama kuymak yapmayı bilmiyorum :)) Internetten bakıyım dedim bu sayfa çıktı karşıma.Yaptım çok güzel oldu.Çok teşekkürler.Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. Yardımcı olabildiysem ne mutlu..Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  4. mısır unu kullanmak şart mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evett mısır unu olmadan olmaz sekerim :p

      Sil
  5. Tabiiki şart.Bunun ana malzemesi mısır unu.Yalnız ince mısır unu kullanmanız gerek un gibi olanından.Yoksa mıhlama olmaz.Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  6. ben mısır unu eyrine mısır nişastası kullanmışım farklı bir şey oldu sanırım un olmadığından .bide bazı sitelerde süt-su karıımı deniyor kullanılırmı süt?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  7. Evet mısır nişastası kullandığınızda kuymak değil farklı bir lezzet olmuştur.Biz süt koymuyoruz ama kuymağın yapımı yörelere göre çeşitlilik gösterebiliyor.Aslında düşününce su-süt karışımı da lezzetli olabilir gibi geldi.Denemekte fayda var..Yaparsam sonucu ve tarifi mutlaka sitede paylaşırım arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  8. Bende simdi yaptim yagim unum peynirim rizeden gldi mukemmel oldu saolun

    YanıtlaSil
  9. Firinlanmis mısır unumu veya çığ mısır unumu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikiside olur.. ama fırınlanmış olanla yaparsanız daha leziz olur.

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  10. mısır ununun miktarı çok az değil mi? sadece 2 yemek kaşığı un yazıyor da

    YanıtlaSil
  11. 2 kaşık mısır unuyla 2 kişi rahatlıkla doyuyor fazla bile geliyor.Kavrulup su eklenince çok bereketli olduğunu göreceksiniz.Tepeleme yemek kaşığı koyun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. mısır unu bence daha aza indirgenmeli ben beyenemedim damak tadı tabi beyenenler olabilir..

    YanıtlaSil
  13. Yapıyorum inşallah güzel olur

    YanıtlaSil
  14. Su yerine et suyu koysak olmaz mı

    YanıtlaSil
  15. Nerdeyse mısır nişastasıyla deneyecektim, iyiki yorumları okudum ^^

    YanıtlaSil