Salçalı Makarna Tarifi-Kadın Masalları

7 Kasım 2012 Çarşamba

Salçalı Makarna Tarifi

Malzemeler;

  • 1 paket makarna hangisini tercih ederseniz çubuk,fiyonk,kurdela.boncuk vs...
  • 1,5 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı margarin,tereyağ yada 4-5 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Tuz
  • Su

Şimdi Sıra Hünerli Ellerde;

       Bir tenecerede 1,5 litre kadar suyu kaynatıyoruz.Ardından bir paket makarnamızı suya atıyoruz ve tuz ekliyoruz.Bir yemek kaşığı da sıvıyağ ekliyoruz ki makarnalar pişerken birbirine yapışmasın ve arada bir karıştırarak haşlanmaya bırakıyoruz.Çok hamur şekilde haşlanmasına izin vermeden makarnalar biraz diriyken süzgeçten geçirerek suyunu süzüyoruz.Haşlanan makarnamızı soğuk suyun altına tutuyoruz ki pişerken yapışmasın.Ama vitamininin ölmemesini istiyorsanız sudan geçirmeyin ama pişerken birbirlerine yapışma riski var.Ardından makarnamızı haşladığımız tencereye iki yemek kaşığı tereyağımızı alıyoruz ve eritiyoruz.Domates salçamızı ilave edip iyice yağda kavuruyoruz.Sonra bir çay bardağına yakın su ve isteğe göre tuz ekleyip salça sosumuzu 5 dakika kadar pişiriyoruz (isterseniz su eklemeden makarnaları direk salçaya ekleyip de kavurabilirsiniz ama salça tadı öyle çiğ geldiği için ben sulandırıyorum).Ve haşlanan makarnaları pişen sosa ekleyip makarnalara iyice geçmesi için çokça karıştırıyoruz ve ocağın altını kapatıyoruz.Salçalı makarnamız hazır,afiyet olsun :)




73 yorum:

  1. en sevdiğim yemek her zaman yerim hele salçalısını hep yerim. yerimde yerim işte

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. .D :D :D MAkarna'nın Tadı Güzel İşte :D

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. defalardır salçalı makarna yapıyorum bi salça tadı alamadım. sıvı yağ yerine zeytinyağı koyuyorum ve makarnalarda bi ekşi tad oluyor :D bide sıvı yağ ile yapıyorum ve zeytinyağı olunca tad gelmiyor. bu sefer margarin ile salçayı kavurup suyu ekleyip yapıcam hadi bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yıllardır yaparım kı,
      arkadaslarım her geldıgınde özellıkle ıster hiç birinde kesınlıkle su koymadım yagının az olmaması onemlı ve kırmızı pul bıber kesınlıkle olmazsa olmazı isterseniz üzerine birde sarımsaklı yoğurt dökerseniz ımmmmm...

      Sil
    2. kardeşim normalde 1 yada 2 yemek kaşlığı salça atarlar ben 5 kaşık atıyorum süper oluyor :D
      ama markasına göre değişiyor salça iyi marka alırsan az atarsın yinede güzel olur. benimki bim'in salçası :D

      Sil
    3. bide 3 kaşık biber salçasıyla ımm ımmm mükemmellll :D

      Sil
  3. :)) sıvıyağla makarna pek lezzetli olmuyor.En sağlıklı ve en lezzetlisi tereyağ hani yoksa margarin kullan bence.Çok su koyma yarım çay bardağı kadar yani sos kıvamına gelsin.O zaman makarna hem biraz kıvamlı hem çok hafif sulanıyor sosla birlikte harika oluyor.Dışarda yediğimde de böyleydi.Afiyet olsun,sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Cok tesekkurler cok yardimci oldunuz :)

    YanıtlaSil
  5. Makarnanın sosunu yaparken et bulyon ve makarna suyundan ayırıp onu eklerseniz daha lezzetli olur :)

    YanıtlaSil
  6. Cok guzel olduu , bende bu salca tadini nasil yok ederim diyodum meger su eklemek gerek super oldu tarifi veren arkadas allah razi olsun :)

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlar makarnayı salçalı yaprken içine çok az kimyon ve de 1-2 damla limon sıkarsanız çok lezzetli olur.Ben öyle yapıyorum ve çok güzel oluyor :) :)

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünütor en basit ama en sevdiğim yemek salçalı makarna.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. olllllllllleyyyyyyyyyyyyy annem makarna yapmış dolapta onu buldum !!!!!!!!

    YanıtlaSil
  11. makarnayı yap ye işte yaaa ne uğraşçan salçasıylaaa

    YanıtlaSil
  12. Ben çok memnun kaldım, emeğe saygı teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. makarroni şu ramazan ayında ne gideeer ne yerdim şimdi bol soslu salçalı olacak ama

    YanıtlaSil
  14. Kesinlikle tereyağı ile denemelisiniz zaten en sağlıklısı. ayrica salça sevenler suyunu daha az koysunlar ayriyetten pul biber ile sarmısak çok yakışıyor. Suyunuda makarnanın kendi suyundan eklerseniz daha lezzetli oluyor. Afiyet olsunn...

    YanıtlaSil
  15. tarifi güzelde birisi gitsin de, bana makarna alsın ben yaparım :/

    YanıtlaSil
  16. Bence sosun icine nane eklyin mükemmel öteşi olu

    YanıtlaSil
  17. Katılıyorum farklı baharatlar ve sarımsakla lezzetlendirilebilir.Damak tadınıza ve yaratıcılığınıza bağlı..Makarna bu milyon çeşit alternatifle zenginleştirilebilir..Mucize besin.

    YanıtlaSil
  18. teşekkürler emeğiniz için :)

    YanıtlaSil
  19. Bu ne bicim bi tariftir ya ben daha guzel yapiorum hic begenmedim

    YanıtlaSil
  20. Abe miydem bulandi beya

    YanıtlaSil
  21. Sebzeki majarna daha guzel olur biraz acili sevene

    YanıtlaSil
  22. salçalı makarna benim için bir fenomendir. aslında fakirin yemeğidir ama duruma göre değişiyor. mesela bildiğiniz çubuk makarnayı italyan usulü tortorelli spagetti diya tanıtın en pahalı yemek oluyor :) ehehe. restorantlarda 1 liralık makarnayı 100 liraya kitlediklerine şahit olmuştum.

    YanıtlaSil
  23. Sosuna et bulyon kekik karabiber ekledim çok güzel oldu baharatsız ve domatessiz yemeğe yemek demem ben yahu :)

    YanıtlaSil
  24. kadının kalçalısı makarnanın salçalısı

    YanıtlaSil
  25. Ben denedim kesiblikle tavsiye ederim onceden sosunu yaparken su eklemiyordum gercekten guzel oluyormus

    YanıtlaSil
  26. Teşekkür ederim ben de denedim çok güzel oldu sosuna yarim cay bardağı makarnanin suyunu koydum afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  27. Herkese afiyet olsun,teşekkürler yorumlarınız için (:

    YanıtlaSil
  28. Ellerinize saglik gercekden sosuna su eklemek tadini xegistiriyor

    YanıtlaSil
  29. Yanlış yaptık yaa :)) suyaa ekledm salçayı :)

    YanıtlaSil
  30. çok güzel tarifleriniz var. her gün ne yapsam bölümü açsanız çok güzel olur. malum biz hanımlar her gün ne pişirsem telaşesi yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ilginize,kadınmasalları facebook adresinden de hergün yayınladığım tarifleri takip edebilirsiniz..

      Sil
  31. Çok kolay piştiği için en sevdiğim yemem makarna teşekkürler

    YanıtlaSil
  32. dsfsf
    ıuyyuıyuıyuıkjhj

    YanıtlaSil
  33. Hic denemesmistim insallah tadi guzeldir

    YanıtlaSil
  34. Merhaba hanımlar
    Bol tereyağı her zaman için çok güzel yapar tadı. Sıvı yağ ise bunun yarısı kadar olmalı bu ikiliyi iyice pişirip köpürcükler görünce salcamizi koyup durmadan ezin yaklaşık 3 dk sonra bunlar sıvımsi olur işte. Sosumuz hazır

    YanıtlaSil
  35. Durup durup gecyarıları acıkıyorum kurtarıcım makarna :D duba gibi oldum : D

    YanıtlaSil
  36. merhabalar salçalı makarna nasıl yapılır tarif edermisiniz sizden rica ediyorum

    YanıtlaSil
  37. Bakanlarin hepsi erkek ogrenci mi :D

    YanıtlaSil
  38. Salçalı makarnaya sucuk koyarasannız çok güzel olur :)

    YanıtlaSil
  39. admin saol ablamdan güzel yapmışım

    YanıtlaSil
  40. valla cok iyi olddu ya ben bole bişy beklemiyodum :D hayatımın ilk adam gibi makarnası zozozozozo

    YanıtlaSil
  41. tenerece ne ya :D ama bn yaptim baya bi guzl oldu cokta seviyom yapmayi eee ogrenci ewi yapcn mecbur ana baba yaninda olmayinca is basa dusuyo hadi size afiyt bal seker olsun :)))

    YanıtlaSil
  42. Yemeğin Salçalısı Kadının Kalçalısı derler.

    YanıtlaSil
  43. Ben 10 yaşındayım.Bu tarifi uyguladım.Yalnızdım çok güzel oldu

    YanıtlaSil
  44. Gecenin 4 ünde güzel bir makarna yaptım sayenizde, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  45. İlk kez makarna yaptım ve bu sayfadan öğrendim teşekkürler

    YanıtlaSil
  46. İlk kez makarna yaptım ve bu sayfadan öğrendim teşekkürler

    YanıtlaSil
  47. Yorumlarınızı okudum da gören pirzola yiyor sanar amk alt tarafı makarna işte ����

    YanıtlaSil
  48. Keci boku bir kasik ekle lezzetli olir

    YanıtlaSil
  49. benim niye olmadı ya

    YanıtlaSil
  50. ogrenciyim su an deniyorum guzel olcak gibi bakalim :D

    YanıtlaSil
  51. Kekikte icine atarsanız cook guzel oluyoo

    YanıtlaSil
  52. Vereceğiniz tarifi sikeyim sıçmık gibi oldu tatsız tutsuz bişey la bu ne daha detayli yazın şunu da lise üniversite ogrencileri adam akıllı bisey yesin

    YanıtlaSil
  53. Çok yardımcı oldu saolun :)

    YanıtlaSil
  54. Harika gibi yapıyorum şuan inşallah güzel olur

    YanıtlaSil
  55. çook teşekkürler abla. valla öğrencilik çok zor. mecburen yemek yapmayı öğreniyoruz. Allahtan en kolayı salçalı makarna ama biz yanlış yapıyomuşuz. şimdi bu şekilde yaptık yedik sağolun.

    YanıtlaSil