Zeytinli Poğaça Tarifi (Kolay)-Kadın Masalları

29 Ocak 2014 Çarşamba

Zeytinli Poğaça Tarifi (Kolay)


Malzemeler:


  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağından 1 parmak fazla sıvıyağ
  • 100 gram margarin yada tereyağ (yumuşamış)
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Yarım su bardağı dilimlenmiş siyah zeytin
  • Üzeri için yumurta sarısı

Şimdi Sıra Hünerli Ellerde:

      Yoğurma kabına zeytin ve yumurta hariç bütün malzemeleri alalım ve hamurumuzu yoğuralım.Unu eleyerek koyarsanız daha iyi sonuç alırsınız.Zeytinleri ekleyip tekrar yoğuralım.Hamur cıvık olursa un ilavesi yapılabilir.Ele yapışmayan bir hamur elde edince kıvamı olmuş demektir.


        Sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp avucumuzun içinde yuvarlayalım ve üzerlerine hafif bastırıp yassılaştıralım.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim.Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürelim.190 derece önceden ısıtılmış fırında üzerleri nar gibi kızarana kadar pişirelim.Afiyet olsun...


  


12 yorum:

  1. gerçekten pratikmiş teşekkürlr

    YanıtlaSil
  2. insanları kandırmaya utanmıyormusunuz 1 su bardağı yağ nedir bütün malzemeler boşa gitti. cılk yağ oldu. SAKIN DENEMEYİN ne kadar hamarat biri oldugunuz belli.

    YanıtlaSil
  3. Tarif ve ölçüler tamamıyla doğrudur..Sanırım un koymayı unuttun.Bidahakine daha dikkatli okuyun ve yapın.

    YanıtlaSil
  4. Poğaça bol yağlı olur bunu herkes bilir yazık vala

    YanıtlaSil
  5. Hamur cıvık olursa un ekleyin diyo onu da mı görmüyosunuz ilk defa poğaça yapıosunuz galiba

    YanıtlaSil
  6. şebnem cantır30 Mart 2014 11:46

    kolay ve leziz tarif elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Olcuyu tam yaptim. O kadar civik oldu ki 3 bardak dsha un koymak zorunda kaldim. Tarif icin tesekkurler. Yalniz yag olcusunu tekrar gozden gecirmenizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağ ölçüsü tamdır.hamur cıvık olursa ilave edilebilir.her un markası hamurda aynı kaliteyi vermiyor,farklı un markaları kıvamı değiştirebilir.Yağ tarifteki kadar konmalı,teşekkürler..

      Sil
  8. Aynen civik oldu ben de kendm un ilave ettim bu yuzden de guzel oldu Teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  9. Ben aylardır ne zaman yapmak istesem bu tarife bakıyorum gayet de ağızda dağılan leziz bir poğaça çıkıyor meydana... Siz beceremiyorsanız o ayrı, yağı tuzu her şeyi tam kıvamında oluyor... Emeğiniz için teşekkürler gerçekten harika tadı var

    YanıtlaSil
  10. Ben de bi kac defa yaptim suanda firinda pisiyor gercekten super bi tarif yazanin eline saglik tesekkur ederim superr

    YanıtlaSil