Kıtır Kadayıflı Muhallebi (Cevizli)-Kadın Masalları

7 Ocak 2014 Salı

Kıtır Kadayıflı Muhallebi (Cevizli)


Malzemeler:

  • 350 gram kavrulmuş tel kadayıf
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 5 yemek kaşığı tozşeker
  • 1,5 su bardağı parçalanmış ceviz

Muhallebisi İçin:
  • 1 litre süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket çiğ krema

Şimdi Sıra Hünerli Ellerde:

      Muhallebi için krema ve vanilya hariç bütün malzemeleri yapışmaz bir tencereye alalım.Sürekli karıştırarak orta ateşte pişirelim.Göz göz kaynayıp muhallebi kıvamına gelince altını kapatalım.Krema ve vanilyayı ekleyip karıştıralım.Tatlımızın muhallebisi hazır.

      Tavaya tereyağını alalım ve eritelim.İçine kavrulmuş tel kadayıfı,tozşekeri ve parçalanmış cevizi alıp bir süre karıştırarak ısıtalım.Tepsinin dibine kavurduğumuz tel kadayıflı cevizin yarısını yayalım.Üzerine muhallebinin tamamını döküp yayalım.En üste de geri kalan cevizli kadayıfı dökelim ve yayalım.Tatlımızı buzdolabında birkaç saat dinlendirelim.Dilimleyerek servis yapalım.Afiyet olsun...




5 yorum:

  1. Merhaba bu kavrulmuş tel kadayıf marketlerde hazır pakettesatılanlardan mı oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben markette hazır satılanlarla yaptım.evde kavrularak da yapılabilir.

      Sil
  2. evet ben markette hazır satılanlarla yaptım.evde kavrularak da yapılabilir.

    YanıtlaSil
  3. Çiğ krema yerine başka bişey kullanılabilirmi

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben hazir paket ile denedim olmuyor. Kadayif yag ve sekeri yiyince sertlesiyor.cozumu var mi

    YanıtlaSil