Yufkalı Rulo Köfte-Kadın Masalları

26 Temmuz 2013 Cuma

Yufkalı Rulo Köfte


Malzemeler:

4 Kişilik 
  • 2 adet yufka
  • Yarım kilo kıyma
  • 1 adet iri kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Tuz,karabiber,kırmızı toz biber,kekik,kimyon
Sosu İçin;
  • 1 kase yoğurt
  • 3 diş sarımsak
  • 4 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
 Şimdi Sıra Hünerli Ellerde:

      Yoğurma kabına kıymayı,rende soğan ve sarımsakları,yumurtayı,galeta ununu ve baharatları ekleyip yoğurarak köftemizi hazırlayalım.Sıvıyağı ve bir çay bardağı suyu bir kapta karıştıralım.Yufkanın birini tezgaha yayalım.Fırçayla her tarafına sıvıyağ-su karışından sürelim.


           Yufkayı orta kısmından biraz daha ileri olacak şekilde ikiye katlayalım ve kuru kalan kısma da yağ-su karışından sürelim.Yufkanın geniş kısmına hazırladığımız köftenin yarısını adana kebap yapar gibi ince uzun döşeyelim.


          Sonra köfteli yufkayı rulo şeklinde saralım ve bıçakla 2 santim kalınlığında keselim.Diğer yufkayı da bu şekilde hazırlayalım.Ufak rulo köftelerimizi çöp şişlere dizelim ve yağlanmış fırın tepsisine dizelim.Üzerlerine ve yanlarına yağ-su karışımından tekrar sürelim.180 derece fırında yufkalar iyice kızarana kadar pişirelim.

            Yufkalı rulo köftelerimiz pişerken sosu için yoğurdun içine 3 diş sarımsağı rendeleyip karıştıralım.Salçalı sos için tavaya tereyağını alıp eritelim.İçine salçayı ekleyip pişirelim.

          Pişen yemeğimizin üzerine önce sarımsaklı yoğurdu sonra salçalı sosu gezdirelim ve sıcak servis edelim.Mutlaka denemeniz gereken bir lezzet.Çok ama çok memnun kalacaksınız.Şimdiden afiyet olsun :)



       


4 yorum:

  1. yaaa bende istiyorum bundan harikaaa

    YanıtlaSil
  2. ya varya şahane bişeye benzio anneme sölim yapsın ben cesaret edemedim :)

    YanıtlaSil
  3. rulolar fırından cıktıktan sonra deepfreez e atıp kullanacagımız zaan çıkarıp sarımsaklı yogurt ve sos döksek olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişirdikten sonra değil de ruloları çiğken buzluğa atabilirsiniz.Ben öyle yapıyorum.Buzu çözündükten sonra yağlı su sürüyorum ve fırınlıyorum.Pişirdikten sonra koyarsanız sulanır ve lezzeti kalmaz.Su tadı alırsınız,sevgiler...

      Sil