Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası-Kadın Masalları

7 Eylül 2012 Cuma

Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası

Malzemeler;
  • 250 gram yeşil mercimek
  • 1 su bardağı erişte
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 adet orta boy kurusoğan
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 silme yemek kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz
Şimdi Sıra Hünerli Ellerde;
      Yeşil mercimeği ayıklayıp,yıkıyoruz.Tencereye alıp üzerini 2 parmak geçecek kadar su koyuyoruz ve kaynatıyoruz.Kaynadıktan sonra 5 dakika daha pişirip kara suyunu ve gazını çıkarmasını sağlıyoruz.Suyunu süzüyoruz ve tekrar tencereye alıp üzerini 3-4 parmak geçecek kadar su dolduruyoruz.Yemeklik doğradığımız soğanı ve arzu edilen miktarda tuzunu da atıp mercimekleri yumuşayana kadar haşlıyoruz.Ayrı bir tencereye sıvıyağı alıp naneyi ve karabiberi kavuruyoruz.2 kaşık unu ekleyip kokusu çıkana kadar kavurmaya devam ediyoruz.Daha sonra biber salçasını ekleyip biraz daha kavuruyoruz.Ardından haşlandıktan sonra suyuyla birlikte yeşil mercimeği de ekleyip karıştırıyoruz ve çorba kıvamına gelecek kadar su ekliyoruz.Bir iki taşım kaynadıktan sonra eriştelerimizi ve pulbiberi çorbamıza ekleyip,erişteler pişene kadar kısık ateşte kaynatıyoruz,ocağın altını kapatıyoruz.Çok değişik ve inanılmaz lezzetli bir çorba.Annemle köy çorbası deriz buna.Çok da doyurucu,afiyet olsun :)



2 yorum:

  1. ben denedim ama biraz degiştirdim ,zeytin yağı ve birazda tereyağında,soğanları kuvurduktan sonra biraz nane,ve karabiber atıp bir iki dakika daha kavurdum sonra unu kavurdum,ve salçayı ilave edip,mecimek ve erişteyi koyup suyunu ve tuzunu,ayarladım nefis oldu elinize sağlık......bir diş sarımsakda nefaset kattı,,,,,

    YanıtlaSil
  2. Eminim sizin tarifiniz de nefis olmuştur,ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil