Kırpık Börek (Yufkayla)-Kadın Masalları

30 Kasım 2013 Cumartesi

Kırpık Börek (Yufkayla)


Malzemeler:
  • 2 adet parçalanmış yufka
  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 yumurta
  • 100 gram beyaz peynir yada kaşar peyniri vs..
  • 2 adet patates
  • 3 adet kabak içi
  • 50 gram tereyağ yada margarin
  • Çörek otu

Şimdi Sıra Hünerli Ellerde:

     Bu tarif artan parçalanmış yufkalarınızı değerlendirmeniz için iyi bir fırsat.Ben börek veya başka bişey yaparken artan parça yufkalarımı kesinlikle atmam.Bir torbaya doldurup buzluğuma atarım.Sonra çıkarıp leziz börekler yapmak için hemde ziyan olmamış olur.

     Gelelim kolay kırpık börek tarifimize; derin bir kaba parçalanmış iki adet yufkamızı alalım.Üzerine peynirimizi ezerek koyalım.Yumurtaları kıralım.Sütü dökelim.Patatesleri haşlayıp ufak ufak doğrayarak malzemelerin yanına katalım.Kabak içlerini ufak ufak doğrayarak ilave edelim (kabak içi koymanız şart değil,ben kabak sandal yapmıştım.içlerini oyduğum için kalmıştı ve buzluğa atmıştım şimdi çıkarıp bu börek için değerlendirdim).Tereyağını da ufak ufak parçalayarak derin kabımıza ekleyelim.Sonra bütün malzemeleri elimizle karıştırarak birbirine yedirelim.Fırın tepsisine ilave edelim.


            180-200 derece fırında kabarıp üzeri kızarana kadar pişirelim.Çok basit ve leziz bir börek.Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder