Hamilelikte Egzersiz-Kadın Masalları

12 Haziran 2012 Salı

Hamilelikte Egzersiz

hamilelikte yapacağınız egzersizin şekli,süresi ve ne kadar yapılacağı doktorunuza danışmanız gereken bir konudur.çok fazla yapılan egzersiz,yetersiz beslenmeyle yapıldığında olması gereken kilonun altına düşmeye ve bebeğinizin gelişememesine sebep olur.ama beslenme ve egzersizleriniz arasındaki dengeyi iyi kurarsanız,hamilelikteki kilo oranınız orantılı olur ve hamileliğe bağlı diyabet (gestasyonel diyabet)gelişiminin önlenmesine katkıda bulunur.

hamilelikte egzersize yeni başlamış bir anne adayının kalp hızı dakikada 140 atımı geçmemelidir.haftada 3 defa 1 saat ve kalp atım hızı dakikada 120-130 olacak şekilde yapılan egzersizler olumlu olabilecektir.hamilelik hareketsiz geçirilen bir hastalık dönemi değildir,bunu unutmamak gerekir.zıplama gerektiren oyunlar,sporlar (tenis gibi),koşu vs. ve ya çok fazla hareket ve enerji harcama gerektiren sporlardan (dağcılık,dalma..) kesinlikle kaçınmak gerekir.

hamilelik sırasında kalp-damar sistemi ve fizyolojik açıdan fayda sağlayan ve riski en az egzersizler yürüyüş yapmak ve yüzmektir.yine bunları da öncelikle doktorunuza danışmanız daha sağlıklı olacaktır.


1 yorum:

  1. ebru şallının egzersiz dvdsini aldım 2 gün yaptım üçüncü gün yapmayı bıraktım üşendim zorlayacak bi şey olmayınca uzun süre yapılmıyor yan gelip yatmak daha tatlı geliyor birde üzerinde tatlıları börekleri götürdüğümde deymeyin keyfime

    YanıtlaSil